Dansconditie

Beter in je lijf met Dansconditie, Mindful Fit & Pilates-methode

Naast technieklessen geven we lessen Dansconditie, Moderne danstraining en Pilates. Je kunt deze lessen zien als ondersteuning voor je technieklessen of gebruiken als les waardoor je beter in je lijf komt te zitten. Het maakt niet uit wat je instapniveau is, deze lessen zijn voor iedereen toegankelijk!

Bekijk het rooster om te zien wanneer je deze lessen kunt volgen.

Dansconditie

Dansconditie is een bewegingsles waarin de oefeningen gebaseerd zijn op verschillende danstechnieken. Een prima manier om dansen te combineren met het verbeteren of op peil houden van je conditie! Behalve diverse danstechnieken komen lichaamsbewustzijn, ontspanning en ademhaling aan bod. Doel van de les is het vergroten van kracht, uithoudingsvermogen, lenigheid en coördinatievermogen. Iedere docent heeft zijn/haar eigen manier om dansconditieles te geven.
“Ik gebruik elementen die ik ken uit mijn achtergrond van moderne en folkloredans. Eigenlijk pik ik iets uit alle stijlen.” Docent Wijnand Karel over zijn les Dansconditie

Mindful Fit

Mindbody fit is een energie herstellende mat workout voor mannen en vrouwen, geschikt voor alle leeftijden met of zonder achtergrond in dans of sport. Eenvoudig maar uitdagend, afwisselend, dynamisch en inzichtelijk. Het doel is om een stabiele houding, diepe ademhaling, bewegingsefficiëntie en voornamelijk, belichaamd bewustzijn te ontwikkelen. Het ritme is kalm en de focus is helder, om een diepe ervaring te bereiken. Je werk op je eigen niveau en haal van de les wat je nodig heb. De les combineert elementen van pilates, dansconditie, yoga, Qi Gong en Somatic Movement.

Pilates-methode

Je kracht  en souplesse verbeteren en een sterker, strakker lichaam ontwikkelen. Of je nu jong of oud bent, met of zonder achtergrond in dans of sport. Onder begeleiding leer je de bewegingen uit te voeren vanuit een goede lichaamshouding en met aandacht voor een juiste techniek. Dankzij Pilates krijg je meer controle over jouw lichaam en leer je het nog beter kennen. Je maakt je centrum krachtiger en krijgt daardoor meer souplesse. De Pilates-methode wordt door sporters en dansers ook wel gebruikt om te herstellen van blessures. Een sterk centrum kan bovendien vermoeidheidsklachten verminderen en steun geven aan de rug waardoor rugklachten kunnen verminderen.