Open lesweken
Twee keer per seizoen organiseert Danscentrum Utrecht een open lesweek: alle lessen zijn dan gratis uit te proberen.

Afgelopen september vond de eerste open lesweek plaats: het was drukbezocht en een energieke start van het nieuwe seizoen.
De tweede open lesweek vindt dit seizoen plaats van maandag 29 januari tot en met zondag 4 februari 2018.

Bekijk het rooster, om te zien welke lessen je wilt uitproberen. Je hoeft je tijdens een open lesweek niet van tevoren aan te melden.

Proeflessen gedurende het seizoen
Lukt het niet om tijdens de open lesweek een proefles te volgen? Geen probleem: kom dan een proefles volgen zodra het je uitkomt.

Een proefles kost €12 voor volwassenen, en €7,50 voor kinderen. Je betaalt contant (liefst gepast) voorafgaande aan de les. We hebben helaas geen pinautomaat.

We horen graag wanneer je komt, via een mailtje naar info@dcu.nl. Wij stellen de desbetreffende docent dan op de hoogte van je komst.

Let op: bekijk het lesrooster voor de meest actuele versie. Sommige lessen kunnen namelijk vol zitten. (Wil je op de wachtlijst? Stuur dan ook een mailtje naar info@dcu.nl)

We zien je graag in een van onze lessen!

 


Wij willen jullie hartelijk danken voor het invullen van de enquête, die wij begin van dit jaar verstuurden. Bijna 200 mensen hebben de moeite genomen deze in te vullen, wat is bijzonder veel en getuigd van grote betrokkenheid bij het Danscentrum. Voor ons is het zeer leerzaam de verschillende reacties te lezen. Hieronder staat een samenvatting van de belangrijkste uitkomsten.

Veel mensen hebben voor DCU gekozen omdat ze de lessen erg goed vinden. Maar ook vanwege de sfeer of de plek. Dat blijkt ook uit de beoordeling: de sfeer op DCU scoort heel goed, net als de kwaliteit van de docenten en het niveau van de lessen. De kwaliteit van het cursusaanbod scoort goed tot heel goed en de diversiteit en grootte van de groep is over het algemeen gemiddeld tot goed beoordeeld.

Er zijn wensen ingediend voor het lesrooster: een hoger of juist lager niveau voor een specifieke les, meer lessen in het weekend, meer workshops of korte cursussen, een langer seizoen, langere lessen of geen (school)vakanties. Wat regelmatig terugkomt is de wens om het aanbod voor de jeugd en jongeren te vergroten.

Tot slot enkele losse verzoekjes over soorten lessen, zoals spitzenles of dansen in duetten. Een aantal mensen wil graag meer aandacht voor optreden, bijvoorbeeld een jaarafsluiting in een theater of werken in een productiegroep en optreden.

Er zijn wisselende opmerkingen gemaakt over het niveau. Soms te hoog, soms te laag, soms onduidelijk. De algemene deler was de voorlichting hierover: welk niveau is welke les en hoe beoordeelt de docent dit? Een tip die gegeven is: laat de open lesweek los zodat je altijd een andere les of een ander niveau kan proberen.

Sommigen docenten hebben persoonlijke complimenten gekregen. We zorgen ervoor dat deze bij hen terecht komt!

De locatie, het pand en de zaal krijgen een hele goede score, de kleedkamer en de bar gemiddeld. Er zijn tips gegeven over organisatorische en facilitaire zaken. Voorbeelden zijn de mogelijkheid om af te melden via de e-mail, betere voorlichting via de website of over de telefoon, huisregels en gevonden voorwerpen en communicatie. Er zijn ook complimenten: goede sfeer, goed bereikbaar, vriendelijk, dank aan de barmedewerkers.

Ondanks de goede score zijn er ook verzoekjes gekomen over het gebouw. Er is een wens voor meer ruimte: in de kleedkamer bijvoorbeeld, maar ook in de wachtruimte bij de bar. Ook heeft een aantal mensen aangegeven dat de muziek harder zou mogen. Een extra locatie zou ook fijn zijn, dan kan bijvoorbeeld het aanbod worden uitgebreid. Er zou wat vaker schoongemaakt kunnen worden, en de vloer kan beter worden onderhouden.

De meeste mensen vinden de jaarcursus een gemiddelde prijs hebben, niet goedkoop, maar ook niet duur. Er zijn vragen gesteld over de lengte van het seizoen of de flexibiliteit van de lessen in relatie tot het prijsbeleid. Ook zijn er wensen geuit over meer flexibiliteit om lessen te volgen, bijvoorbeeld met een strippenkaart of meer mogelijkheden om lessen in te halen (bijvoorbeeld als je buiten schoolvakantie om op vakantie gaat). Ook de wijze van betalen zou beter kunnen: op tijd, via ideal of losse lessen niet meer contant.

De uitkomsten geven ons goede handvatten voor onze toekomstplannen. Daar waar mogelijk nemen wij deze mee in ons beleidsplan. Wij gaan ermee aan de slag.